Barion Pixel
Sütiket használunk, hogy biztosítsuk a weboldal megfelelő működését és biztonságát, valamint hogy a lehető legjobb felhasználói élményt kínáljuk Neked. 

IOS 8 vs. Android 5.0, megvan a győztes!

Az Android 5.0 stabilabb, mint az iOS 8

Az Android 5.0-ról sok jót lehet hallani, hiszen teljesen megújult a rendszer felülete (Material Design), és a motorháztető alatt is rengeteg változás történt. Egy friss jelentés alapján ez a gyorsabb működés mellett jóval nagyobb stabilitást is eredményez.A mobilos alkalmazások teljesítménymenedzsmentjére specializálódott Crittercism adatai szerint a Lollipopon kifejezetten alacsony, mindössze 2%-os arányt mutattak az összeomló appok, míg az iOS 8-nál 2.2% volt ez az érték. Ez persze nem olyan jelentős különbség, de azért jól látszik, hogy már nem feltétlenül az Apple rendszere a legstabilabb.A KitKat egyébként az esetek 2.6%-ában omlott össze, ami javuló tendenciát jelent az Androidnál. Ugyanez nem mondható el az iOS-ről, hiszen náluk a 7-es verzió sokkal stabilabb volt 1.9%-os értékkel.Mindez persze nem feltétlenül jelent érezhető különbséget, ezért nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, ráadásul a rendszerhibák erősen függnek attól, hogy milyen applikációkat telepítünk, illetve, hogy milyen készülékünk van.Forrás: Napidroid

iOS 8 vs. Android 5 – A tények

Kevés megosztóbb dolgot lehet találni tech témában az iOS, és az Android elvakult híveinek soha véget nem érő cicaharcánál. Jelen posztunkkal nem szándékozunk igazságot szolgáltatni, hiszen ez objektíven nem is lehetséges, viszont megpróbáltuk összegyűjteni a két mobil operációs rendszer közötti, tényszerű különbségeket. Beszéljenek hát helyettünk a képek, és a számok!

ios 8 android 5

Az Apple legújabb operációs rendszerét szeptember 17-én, míg a Google-ét november 3-án jelentették be: igazán nagy, világmegváltó újítást egyikük sem hozott, inkább csak a meglévő funkciókat, illetve a design-t csiszolgatták tovább, ám ennek ellenére mindkét rendszer tartogat érdekes újdonságokat.

Design

Az iOS-nél csak kisebb módosításokra vállalkoztak ezúttal, a Jony Ive féle flat designt már meglépték az előző, 7-es verziónál. Az Android eggyel – ha nem sokkal – nagyobbat húzott ezúttal, úgy döntöttek, hogy alapvetően újragondolják a rendszer kinézetét, ennek eredménye lett a material design előtérbe helyezése. Nem szeretném idemásolni a mindenhol felbukkanó marketing szöveget, az alábbi videó többet mond ennél.

Néhányan elég kritikusak ezzel az újítással szemben, mondván, amit nyertek a réven, azt elvesztették a vámon: bár a design átláthatóbb, és szellősebb, mint az elődje volt, de cserében azonos nagyságú területen kevesebb információt tudnak megjeleníteni az appok.

Teljesítmény

Azt már megszokhattuk, hogy az iPhone-ok papíron mindig gyengébbek az aktuális Nexusoknál, gyengébb processzorral, és kevesebb RAM-mal rendelkeznek, ugyanakkor sokkal simábban fut rajtuk az iOS. A titok abban rejlett, hogy az Apple-nek mindig konkrét, jól ismert hardverre kellett fejlesztenie egy operációs rendszert, míg az Androidnak kis túlzással egy jobb mosógépen is el kellett indulnia. Utóbbin nem tudott változtatni a Google, ezért más eszközökhöz nyúlt: a KitKatnél elérték (Project Svelte), hogy 512 MB RAM-mal rendelkező készülekekre is feltelepíthető legyen, a Lollipopnál pedig bevezették az új futtatókörnyezetet, az ART-ot, mely sokkal gyorsabban, és kevesebb erőforrás felhasználásával tudja futtatni az alkalmazásokat (cserében azok valamivel nagyobb helyett foglalnak).
Az iOS mindemellett már az előző verzióban is támogatta a 64 bites processzorokat, az Androidnál ez csak most valósult meg.

Összehasonlításképp: az iPhone 6 Plust 2 magos, magonként 1.4 GHz-es, míg a Nexus 6-ot 4 magos, egyenként 2.7 GHz-es processzorral gyártják, előbbihez 1, utóbbihoz 3 GB RAM jár, az árcédula mégis az iPhone esetében a súlyosabb (~750, kontra ~650 USD). A szignifikáns különbség ellenére a mindennapi használat (Facebook, levelezés, Twitter, stb…) során valószínűleg semmilyen eltérést nem fognak tapasztalni a felhasználók a két telefon sebessége között.
Ugyanakkor nem mehetünk el szó nélkül a régebbi iPhone-t, és iPadet birtoklók negatív észrevételei mellett, akik sok esetben számoltak be elviselhetetlen lassulásról, miután frissítették készüléküket az iOS legújabb, 8-as verziójára.

Akkumulátor

project volta android

A Project Volta 30%-kal több üzemidőt ígér az új Androidon (kép: arstechnica)

Természetesen itt is egymással szöges ellentétben álló véleményeket hallani a két oldalról: ki jár töltővel mindenhová, kinek zabálja gyorsabban az akksiját a mobilinternet, kinek a Wi-Fi, a sor folytatható. Vitathatatlan azonban, hogy a különböző teszteken csak néhány Androidos csúcsmodell volt képes megverni ezidáig az iPhone-okat üzemidő tekintetében, ezen próbált változtatni a Google a Volta elnevezésű projekttel, és a gyorstöltéssel. Az első eredmények alapján ráadásul sikerrel, az alacsony prioritású folyamatok kötegelt, időzített futtatásával ugyanis mintegy 30%-kal sikerült növelniük az új Androidot futtató eszközök üzemidejét, amivel már nem lesz nehéz befogni az iPhone-okat, sőt.

Funkciók

Fontos leszögezni, hogy a rendszer testreszabhatóságában alapvetően nem az Android gyári alkalmazásai verik meg az iOS-t, hanem annak a lehetősége, hogy ezeket a gyári appokat lecserélhetik a felhasználók más, esetleg rugalmasabb megoldásokra. Ezen a téren az Apple is újított, és az Android mintájára lehetővé tette, hogy a saját billentyűzete helyett más fejlesztők alkalmazásait használhassák a userek. (Nem minden esetben azonban, szenzitív információk megadásakor továbbra is csak a “beépített” billentyűzet használható.)

ios android kezdőképernyő

Az ominózus kezdőképernyő: Az iOS 8 ugyebár az iPhone 6-al debütált, de a korábbi iPhone-ok is megkapták. A különbség mindössze annyi, hogy a régebbi modelleken kevesebb ikon fér el. Az Android 5.0 ennél szigorúabb, mert már nem fog elindulni egy 5 éves telefonon (Hiszen az iPhone 4S az iOS 8 kompatibilis, és 2010-es modell)

Nagyot egyik cég sem változtatott a már megszokott kezdőképernyőn

A kezdőképernyőn egyik óriás sem újított nagyot, az iOS-é továbbra is rugalmatlan, nem lehet róla elrejteni bizonyos alkalmazásokat, az Androidnál pedig úgy gondolták, hogy nem nyúlnak hozzá a KitKatben már bevált launcherhez.

android értesítések

Az Android főleg az értesítések megjelenítését próbálta optimalizálni, balra a régi, jobbra az új elrendezés (kép: greenbot)

Az Android talán legnagyobb, konkrét funkciókat érintő változtatása az értesítések megreformálása volt. Egyrészt az iOS-ből már jól ismert, zárképernyős értesítéseket implementálták a legújabb verzióban, másrészt pedig újragondolták az értesítési sáv elrendezését.

android ios multitask

Az alkalmazások közötti váltás, iOS 8-on szerintünk kicsit egyszerűbb, Android 5.0-án viszont összetettebb. Ami még extra, hogy iOS 8-on a “kör” gombot kétszer megnyova előjönnek a legutóbbi hívások is.

A futó alkalmazások közötti váltás iOS-en, és Androidon

Az iOS-ben, ahogy az Androidban is, már a kezdetektől fogva tudtunk a futó alkalmazások között váltogatni, de előbbi esetében az alkalmazások bélyegképei csak a 7-es verzió óta jelennek meg az erre kialakított felületen. Ezúttal az iOS-ben a legutóbbi névjegyek felsorolásával, az Androidnál pedig egy átszabott, lapozós felülettel egészült ki a funkció.

Az iOS 8 két nagy erőssége: Continuity, Family Sharing

ios continuity

Az iOS 8 nagyon szépen kommunikál a többi Apple termékeinkkel, már ha van pénzünk mindet megvenni közülük.

Az iOS 8 Continuity elnevezésű funkciója segítségével akár az asztali gépünkön is fogadhatunk, és indíthatunk hívásokat

Még, ha otthon is vagyunk, nem biztos, hogy telefonunk épp mellettünk van, így az sem biztos, hogy meghalljuk, ha csörög. Az iOS 8-ban debütált Continuity segítségével ezentúl akár az összes eszközünkön láthatjuk, és kezelhetjük a hívásainkat, sőt, a Handoff funkcióval számos alkalmazás esetén az aktuális tevékenységünket is félbehagyhatjuk, és zavartalanul folytathatjuk egy másik kütyünkön. Ha valakinek mégsem működne, akkor itt talál egy remek leírást a hiba elhárítására.

A másik nagy újítás kevésbé látványos, de annál hasznosabb, és a Family Sharing névre hallgat. Miért kellene megvennie a családtagoknak is ugyanazokat az alkalmazásokat, könyveket, zenéket, melyeket már valamelyikük megvásárolt? A Family Sharing épp ezt küszöböli ki azzal, hogy egy adott fiók megvásárolt tartalmait teszi megoszthatóvá max. 6 személy között.

Az iOS 8 vitathatatlan hiányosságai az Android 5-tel szemben

  • Több felhasználó támogatása: Az Androidnál már korábban rájöttek, hogy egy tabletet pl. jellemzően nem csak egy ember használ a családban, így hasznos lehet, ha azon mindenki csak a saját dolgaihoz férhet hozzá. Sőt, egy vendég-módot is beépítettek a rendszerbe, így nem kell félnünk, hogy ha valakinek a kezébe adjuk a kütyüjeinket, akkor vicceskedő üzeneteket küld a főnökünknek.
  • Teljes NFC támogatás: Nem, az Apple Pay még nem az, az NFC ennél többre képes.
  • RAW formátum képeknél: Az Android Camera API új verziójának hála tömörítetlen formátumban is hozzáférhetőek lesznek majd az általunk készített fotók, ami számos lehetőséget nyújt a jövőben a fejlesztőknek, legyen szó profibb fényképező alkalmazásokról, vagy a már elkészített képek módosíthatóságáról.

Forrás: ITHUB

 

Tartalomhoz tartozó címkék: hír
Az oldal tetejére