Valószínűleg már minden mobilos felhasználó futott bele olyan Androidos játékokba, amikben egyszer-egyszer vagy nem is ritkán fel-felbukkannak reklámvideók. A végignézésért cserébe erőforrások szoktak járni a leggyakrabban, ami jó üzlet: a fejlesztők alapozhatnak a hirdetésekből befolyó összegekre, a játékosok pedig fokozhatják játékélményüket.
Idáig ezt a szisztémát egyedileg voltak kénytelenek beépíteni az appokat készítő programozók, ám most a Google végre úgy határozott, hogy globálisan elérhetővé teszi a Play Áruház reklámkiszolgáló keretrendszerébe épülő módszert. Vagyis ennek köszönhetően a gyakorlatban nemcsak gyorssá, hanem egyszerűvé avanzsál a jutalmazási rendszer játékokhoz való hozzáadása, s ráadásul akár más típusú platformon is működőképes lehet a megoldás. A jelenleg nyílt bétájú mechanizmus a reklámokat az AdMob rendszeren keresztül szolgálja ki.