A cég új autói hamarosan érkeznek, de csak a vállalat központja körül élők fogják megszokni a szoftver vezette autót.
Májusban jött a hír, miszerint Chris Urmson a Google autófejlesztési projektjének vezetője kihirdette: most nyáron az általuk megépített új szoftver vezérelt autó pár prototípusa fog megjelenni a kaliforniai utakon, hogy valós körülmények között is kipróbálhassák őket. Akkor még azt írták, hogy az autók csak Mountain View-i központ környékében mennek majd, és a biztonság miatt fékezésre és gyorsításra képes sofőr is lesz majd a kiszerelhető kormánykerék mögött.
Chris Urmson kijelentette, hogy a gyárban már rengetek szigorú teszten ment át a jármű, vezető nélkül eddig mintegy egymillió mérföldet mentek az önálló autók ellenőrzött szituációk között, pillanatnyilag hetente 10 ezer mérföldet tesznek meg. Minden tesztjárműben ugyanazt a szoftver alkalmazzák majd, melyet ez előtt az átalakított Lexus RX450h típusú autóban is használtak.
A sajtóra reagálva a Google nemrégiben közölte, hogy a tesztelés óta az autóik összesen csak 11 esetben lettek baleset részesei közel 3 millió kilométernyi vezetés közben. Összes esetben önhibájukon kívül – tizenegyből kétszer a tesztautókba hátulról mentek neki. Az esetek közül egy esetben sem történt emberi sérülés, és csak kismértékű anyagi kár keletkezett.
Nemrég a projekt honlapján és a Google Pluson képekkel ábrázolva írtak róla, hogy valóban elkezdődtek az éles tesztek. Az emberek érdekében kihangsúlyozzák újra, hogy mivel egy tesztautóról van szó, a járműben van sofőr is, aki a felszerelhető kormánykerékkel és a gáz illetve fékpedállal, amikor csak akarja, át tudja venni az irányítást a programtól. A járműnek biztonsági okokból 25 mérföld/óra, vagyis kb. 40 km/h a maximálisan megengedett sebessége.
De ameddig mi irányítjuk az autónkat, addig is legyen valami segítség.