Tavaly a Lenovo felvásárolta a Motorolát. Idén pedig átstrukturálja a céget. Elküldik az alkalmazottak egyötödét, ennek ellenére nagy feladatot kap a chicagoi részleg. A mobilos részleg feladatait egy az egyben a Motorola veszi át.
Úgy tűnik azonban, a Lenovot volt váratlanul érte a hír, miszerint a Motorola nem hoz annyi pénzt, mint azt remélték. A június 30-ával végződő negyedévben mindössze 5,9 millió Motorola okostelefont szállítottak le (körülbelül 30%-os visszaesés az előző évhez képest). Motorolát hibáztatták ugyanis a csalódást keltő, botrányos negyedéves eredményeket látva. A Xiaomi, a Huawei és a Meizu is leelőzte őket az eladásokat tekintve. Az összes üzletágát figyelembe véve, a Lenovo 10,7 milliárd dolláros árbevételre tett szert, ami után 105 millió dollár adózott nyereség maradt a kasszában. Ez pedig elég jelentős visszaesés, egészen pontosan 51%-os visszaesést jelent a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva, míg az adózás előtti eredmények még ennél is szomorúbbak, itt 81%-os visszaesésről számolt be az utolsó Lenovo jelentés. A gyártó közleménye szerint ezért komoly átalakításokra lehet számítani, a cég részlegeit tekintve. A mobilos üzletágban a Motorola veszi át a stafétát, és a patinás, eredetileg amerikai gyártó fogja meghatározni az irányt az mobilkészülékek tervezésekor és gyártásakor. Ez mindenképpen bíztató hír, hiszen a Motorola készülékei kivétel nélkül minőségire sikerültek az utóbbi évben.
Ezzel párhuzamosan a Motorola dolgozók mintegy ötödétől válnak meg, azonban ezeknek az állásoknak nem mindegyike kapcsolódik szorosan a készülék tevező és gyártó részleghez. Illetve egyéb költségek megvágásával, a leépítések miatt megmaradó pénzösszeg mellett éves szinten körülbelül 1,3 milliárd dollárt készül spórolni. A Google-től a Lenovóhoz került amerikai vállalat eredményei sem voltak túl rózsásak,
Épp a napokban mutatta be a Motorola legújabb készülékeit, az új Moto G-t és két új Moto X készüléket, a Stylet és a Playt. Ezeket a készülékeket már a Lenovo-uralom alatt fejlesztették ki. Ami a Lenovo táblagépeit illeti, a gyártó megtartotta harmadik helyét a piacon, Sőt, 2,5 millió eladott eszközzel egy minimális növekedést is realizálni tudott. A PC-s üzletágban is sikereket tud a kínai cég felmutatni, rekordnak számító 20,6%-os piaci részesedésre szert téve. Itt a július 29-én piacra dobott Windows 10 adhat egy nagyobb lendületet a Lenovonak.
Forrás: Lenovo