Még nem is olyan régen, a kínai egy minőségi jelző volt és nem a legjobb minőségé. Olcsó termékek, amelyek bizonytalan ideig működnek. De a gyártók itt is rájöttek, hogy az európai piac, különösen a nyugat-európai a minőségi termékeket keresi, tehát itt elsősorban a minőség számat. A kínai telefonok jellemzője is ugyan ez volt kezdetben, durvább, igénytelenebb kidolgozás, bizonytalan ideig való működés. De ez mára nagyon sokban változott. A kínai ipar óriási és a még mindig viszonylag olcsó munkaerő lehetővé teszi, hogy árban még mindig felvegyék a versenyt a többi gyártóval, de a minőséget jelentősen feljavították. Mára már a kínai telefonok legtöbbje, semmivel sem marad alul az egyéb márkákhoz viszonyítva. Sőt, a kínai telefonok már önmagukkal is versenyre kelnek és a saját áraikat is tornásszák le. Egyre jobb technikai teljesítménnyel, egyre kedvezőbb árakon. Mondhatjuk azt is, hogy a kínai telefonok hozzájárulnak az új információs robbanáshoz, hiszen egyre több ember kezébe kerülhetnek azzal, hogy az áraik egyre kedvezőbbek. Ez pedig azt jelenti, hogy egyre többen használják az internet adta lehetőségeket. Sajnos ez a „kommunikációs szemét” növekedését is jelenti, hiszen a cégek egyre több tartalmat kényszerülnek megjelentetni a világhálón, ahhoz, hogy felfigyeljenek rájuk. Még nem egész tíz évvel ezelőtt az volt a „menő”, hogy egy cégnek legyen honlapja, manapság pedig a kínai telefonok elterjedésével és az információk gyorsulásával, a honlapoknak egyre nagyobb forgalmat kell generálniuk, hiszen egyre nagyobb az internetes kereskedelem és információáramlás mértéke. Hogy mit hoz a jövő, az még bizonytalan, hiszen nem biztos, hogy előre lehet látni, hogy ez az egész merre és hova vezet. A tény az, hogy a kínai telefonok, egyre kedvezőbb áraikkal egyre több emberhez eljutnak és egyre több embernek megadják a lehetőséget, a gyorsabb kommunikációra és információszerzésre. Ezt pedig egyre több embernek tetszik. Hiszen a kínai telefonok segítségével, bármiről pillanatok alatt információ szerezhető. Az éttermektől, a moziműsoron keresztül a történelemig.