
Egyre többet internetezünk mobilon, de a játékokat sem vetjük már meg! (amihez ugyebár okostelefon szükségeltetik)
A magyar felnőtt társadalom internetezésre alkalmas mobileszköz-ellátottsága folyamatosan növekedett az elmúlt évben, bár továbbra is a hagyományos mobiltelefonok vannak többségben.
A Kutatópont 2014-es lakossági médiakutatásában negyedévenként 2 ezer magyarországi felnőtt megkérdezésével vizsgálta a magyarok mobileszköz-ellátottságát és használati szokásait. A kutatás eredményei szerint a 2014-es évben, bár nem egyenletesen, de összességében nőtt a mobiltelefonnal rendelkezők aránya: év végére a magyarországi felnőttek kilenctizede rendelkezett mobiltelefonnal. Noha a mobiltelefonok továbbra is kisebb része okoskészülék, azonban az elmúlt évben jelentős bővülést regisztrálhattunk. Egy év alatt csaknem 10 százalékpontos (30 százalékról 39 százalékra történő) növekedést könyvelhettünk el az okostelefon penetrációt illetően.
A magyarországi felnőttek legnagyobb része újonnan vásárolta telefonját előfizetéssel vagy feltöltőkártyával; e beszerzési mód gyakorisága 10 százalékponttal nőtt (49-ről 59 százalékra) 2014 első negyedévéhez képest. Az új mobiltelefon vásárlása előfizetés megkötése nélkül a kérdezettek jóval kisebb hányadára (kevesebb mint egyötödére) jellemző, ugyanígy a használt készülék vásárlása is, amely tevékenység népszerűsége 10 százalékról 7 százalékra csökkent 2014-ben. A kutatásban résztvevők több mint egytizede barátja vagy ismerőse révén jutott saját használatú mobiltelefonhoz; e hozzájutási mód gyakoriságában nem történt jelentős változás.
A 2014-es évben tovább növekedett a mobilkészülékekhez vásárolt internet-előfizetések aránya. A megkérdezettek 20-30 százalékának van internet-előfizetése, hozzávetőlegesen további 15 százalék pedig wifi, vagy külön díj ellenében használ internetet mobilkészülékén – áll az intézet közleményében.
“Tendenciáit tekintve lassú növekedés látható a mobil tartalomfogyasztásban is. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy bár egyre többet internetezünk okostelefon eszközön, az internetezés továbbra is főként otthon, PC-n, vagy laptopon és nem egyéb mobilkészülékeken történik” – mondta Székely Levente, a Kutatópont kutatási igazgatója.
“Ahogy az infokommunikációs technológiák használatával kapcsolatban általában tapasztaljuk, az életkor meghatározó szereppel bír a mobiltelefonok, illetve főként az okostelefon mobilok birtoklását és használatát tekintve is: a fiatalabbak jóval nagyobb arányban rendelkeznek ilyen készülékekkel és használják ezeket, mint az idősebbek” – tette hozzá.
A mobiltelefonjukat a megkérdezettek internetezésen kívül videók készítésére (30-40 százalék), valamint egyéb médiatartalmak megtekintésére is használják (filmeket néz 10-15 százalékuk, míg fotókat jóval többen, a megkérdezettek 50-60 százaléka).
“Az életkor mellett a területi jellemzők is erőteljesen jelen vannak a mobiltelefonos (ebből főként okostelefon!) médiatartalmak fogyasztásában. A legfejlettebbnek tekinthető Közép-magyarországi régióban a legmagasabb az ilyen módon böngésző, e-mailező, és közösségi oldalakat látogatók aránya, míg a Dél-Dunántúlon, illetve Észak-Magyarországon jóval kisebb ez az arány” – mutat rá Székely Levente.
A mobiltelefonos játék is népszerű, a telefonnal rendelkezők harmada szokott ilyen módon kikapcsolódni, ugyanakkor elmondható, hogy ez a tevékenység is főleg a fiatalabb korosztályra jellemző. (A legfiatalabb korosztály, vagyis a 18-29 évesek körülbelül kétharmada játszik mobilkészülékén, ez az arány a 60 év felettiek körében a 10 százalékot sem haladja meg.) Ennél többen szoktak videókat készíteni (30-40 százalék), internetes újságcikkeket olvasni (55-60 százalék) és e-mailezni (75-80 százalék).
Forrás: Mediainfo.hu
Továbbá még találtunk nektek egy érdekességet, ha már a felső képnél megemlítettük az Ulefone-t , mint okostelefon. Nézzétek meg ennek a márkának az előző modelljét is:
Tudtátok, hogy Kínában az Ulefone az ELSŐ gyártó aki megalkotta a 64bites androidos okostelefont? Igen, azt a mobilt ami már alkalmas Android 5.0 futtatására.