Az IDC nemzetközi kutatócég legutóbbi kimutatása szerint a kínai Xiaomi volt a második legtöbb viselhető okoseszközt gyártó cég a világon, az év második negyedévében (Q1 2015).
Annak ellenére, hogy a Xiaomi palettáján csak egyetlen darab okoseszköz szerepel, a MiBand, sikerült 24,6%-os piaci részesedést elérniük, 2,8 millió eladott eszközzel.
Hordható okoseszközökből 11,4 millió fogyott az első negyedévben és majdnem minden negyedik Xiaomi márkájú volt. A tavalyi év azonos időszakában kevesebb, mint 3,5 millió okoseszközt adtak el, idénre ez a szám megnégyszereződött.
Az IDC jelentése alapján a legtöbb eszközt értékesítő cég a tavalyi év azonos időszakához hasonlóan idén is a Fitbit volt. Az amerikai cég 3,9 millió eladott darabbal került a kimutatás első helyére. Annak ellenére, hogy sikerült megduplázniuk az eladásaikat, a globális piac 44,7%-a helyett, idén már csak a 34,2%-át sikerült megszerezniük. Ahogy egyre több cég lát potenciát ebben a rohamosan fejlődő, de még mindig gyerekcipőben járó iparban, szinte minden nap bejelentenek egy új okosórát vagy okoskarkötőt.
600 ezer eladott eszközzel a Samsung épp lemaradt a dobogóról, viszont az Android Weart futtató okosórákat gyártó cégek közül ők voltak képesek egyedül bekerülni a top 5-be.
A jelentés nem tartalmazza az Apple Watchot, mivel az Apple okosórája csak április óta kapható. Abban viszont biztosak lehetünk, hogy a következő jelentésben már ott lesz az Apple.
Forrás: IDC