Úgy látszik az nem elég a sikerhez, ha egy márka tulajdonosa az Android atyja volt…. Kiváló példa erre az Essential története. A készülékek nem lopták be magukat a kütyüimádók szívébe, ráadásul az érdeklődők pénztárcáját sem hagyták kellő mértékben érintetlenül. Andy Rubin egy éve dobta be a piacra az Essentialt, azzal a céllal, hogy megalkotja a tökéletes okostelefont, de terve - egykori Android fejlesztés ide, nagyra törő álmok oda - végül nem valósult meg. Olyannyira nem, hogy a napokban felreppent a hír: kiadósorba került a vállalat.
Az Essential PH-1 kamerája, érintőképernyője rengeteg kritikát kapott, de eleinte 700, most már csak 500 dolláros ára sem nyűgözte le az okostelefon kedvelőket. Bár elvileg már dolgozik a cég a következő modellen, aminek a kamerája komoly ráncfelvarráson esik keresztül, most mégis egyes híresztelések egészen más irányba tolják az Essential szekerét: ki a nyílt piacra, “eladó” táblával a “nyakában”. Andy Rubin nem cáfolta és nem erősítette meg a fenti pletykát. Annyit közölt az egyik közösségi oldalon, hogy egyszerre több megoldásban is gondolkodnak. Ilyen forgatókönyv lehet például az, ha egy külső gyártó segítségével próbálják meg felpörgetni a vállalat teljesítményét. Eközben olyan kósza hír is a köztudat porondján találta magát, hogy egy új, nappaliba szánt készülék megalkotásán dolgoznak a mesterek, ám ennél többet ebben a témában sem lehet sejteni.
Egy szónak is száz a vége, még mindig mindent a nagyok visznek el, s láthatóan esélye sincsen a Google-Apple uralta piac lovát betörni más, amúgy innovatív szellemiségű gyártónak.