2017 sorsfordító esztendőnek számít az okostelefonok eladását illetően, mivel ebben az évben (először az okosmobilok értékesítésének történetében) nem sikerült túlszárnyalni az előző évi eladásmennyiséget.
Az International Data Corporation felmérése alapján tavaly közel 1,5 milliárd okostelefon talált gazdára, ami éppen egy millióval kevesebb a 2016-os mennyiséghez képest. Az utolsó negyedévben úszott el a remény, mindaddig úgy tűnt az ünnepi időszak rásegítésével képes tovább duzzadni az eladások folyója. Ám ahogy az a statisztikákból egyértelműen látszik október és december között 27 millióval kevesebb okostelefon kelt el a vártnál.
Az IDC szakértői egyetlen okra vezetik vissza az értékesítés mértékének csökkenését. Szerintük a gyártók nem tudtak olyan újdonságokkal előrukkolni, amik tömeges vásárlásra buzdították volna a felhasználókat. Ebben a tekintetben az Apple teljesített a legjobban, csak egy millióval kevesebb iPhone fogyott az utolsó negyedévben a 2016-os tendenciához képest.
Ennek megfelelően piaci részesedését is növelte, sőt október és december között a Samsungot is lekörözte. Persze a dél-koreai gyártó az év egészét nézve verhetetlen volt, 317 millió készüléket értékesített, hat millióval többet, mint 2016-ban. A kínai gyártók is növeltek eladási számaikon.
A fenti tények azt is jelentik, hogy a nagy kínai vállalatok a kis cégek kárára tudtak terjeszkedni. A Huawei, az Oppo és a Xiaomi megállíthatatlanul törnek előre.
Az öt vezető gyártó immár a piac 60%-át bitorolja, a 2016-ban regisztrált 55%-hoz képest.